Mak Uda bercuti ke Melaka

8 December 2010 - Rabu

Jumaat, 3 December, mak uda sekeluarga datang bercuti ke Melaka dari Pahang. Cuti sekolah , inilah masanya untuk bawa anak-anak bercuti dan destinasi kali ini ialah ke Melaka. Jumaat, lebih kurang pukul 1 petang, mak uda sampai, tak pergi ke mana-mana, sebab Pak Uda penat drive berjam-jam lamanya. Kebetulan pula malam, ayah perlu menghadiri majlis .

Keesokkan harinya, selepas bersarapan, ayah membawa kita sekeluarga dan mak uda sekeluarga ke Bandar Hilir. Mendaki tangga di Kota A'Famosa, membuatkan ibu rasa cam tak cukup nafas, di tambah pula mendaki sambil mendukung Balqis.....adehhhh......., sedang elok jer turun dari A'Famosa, hujan mula turun...cepat-cepat masuk ke Bangunan Memorial, hujan bertambah lebat, ada lah lebih kurang setengah jam, kami terperangkap di situ. Bila hujan agak reda, berlari kami menuju ke Dataran Pahlawan, masuk ke dalam shopping. Di sini, di Harritage Bazaar, mak uda membeli dua helai baju dan juga beberapa barang kraftangan.

Kemudian, kami menuju ke Menara Taming Sari, anak-anak sibuk nak naik. Berhenti sekejap di kaunter tiket untuk naik Ducktour....hahahahaha..tu dia, tiket...dewasa RM38 ..tak hengat...., kanak-kanak RM22.....berapa dewasa dan berapa kanak-kanak ni.....hmmmmmm.....lupakan jerlah....

Di Menara Taming Sari, ayah dan Pak Uda tak naik. Pada mulanya ibu risau Balqis menangis bila naik dan juga takut pening, tapi alhamdulillah....semuanya ok. Idzham tak habis-habis bagitau ibu..."Ibu....bestlaaah.......seronok sangat"....Setelah itu, kami menuju ke Ayer Keroh pula untuk pergi Zoo, tapi sebelum tu kami lunch di Restoran Naiman di MITC. Sewaktu di zoo, hujan agak lebat juga, yang ibu tension tu, boleh tertinggal topi Balqis, ibu dah pegang, tapi ibu letak kejap sebab nak ambil barang lain...huhuhuhuh...kesian Balqis terpaksa berhujan...ada payung tapi berebut dengan Idzham.

Balqis dan Idzham di Dataran Pahlawan

Mak Uda sekeluarga di Kota A'Famosa

Kita bersama family mak uda









Pemandangan dari atas Menara Taming Sari



Align Center Sewaktu turun dari menara, tengok lah wajah idzham yang kegembiraan tu....


Di Zoo Melaka

Huhuhuhuhu....idzham sedang buat hal.....

Tengok idzham tu....


Mood Idzhan dah ok....sebab dapat payung

Menonton persembahan di zoo




Menunggang kuda







Bersambung....

posted under |

0 comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Followers


Recent Comments