Bercuti ke Gold Coast Australia





Assalamualaikum....

Baru ada kesempatan untuk memasukkan entry bercuti ke Gold Coast pada December 2013 yang lalu. Sebenarnya sudah dua tahun lebih kami plan nak pergi sini. Memula tanya melalui travel agency....fuhhhh bapok maheinya kalau orang pahang kabolah...  :).

Jadinya, ayah decide untuk pergi sendiri dan secara kebetulan pula, dua orang kawan ayah pun nak join sama. Masing-masing bawa family memasing...wahhhhh.....bagus ni...meriah jadinya. Dari sehari ke sehari akhirnya kami pun book tarikh 11 December untuk pergi dan percutian ini dirancangkan selama seminggu. 

Hari yang ditunggu telah pun tiba. Kami bertolak dari Melaka, jam 5 pagi dan sampai ke LCCT pada jam 7 pagi lebih kurang. Sampai saja di sana, satu family dah sampai. Setelah check in bagai, kami semua lepak kat McD. Wahhhhhh...ramainya umat....jenuh la menyelit cari tempat duduk. Kami keseluruhannya ada 14 orang semuanya.

Tepat jam 10.10 pagi, kami pun mula terbangggg.....  :)
Dalam flight, memang dah stanby awal-awal buku dan pensil warna untuk Balqis membuat kerja, maklumlah 8 jam mau nya tak jemu budak kecik ni.

Sementara menunggu waktu 


Jom mewarna


Jom membaca


Sikit punya lentok Balqis

Akhirnya setelah lebih kurang 8 jam dalam flight, kami sampai di Gold Coast dalam pukul 7 malam waktu di sini. Setelah melalui urusan imigresen dan kastam, kami pun menunggu untuk ke apartment. Masing-masing dah penat dan lapar. Ada beberapa insiden ketika di airport ni..tapi...hahahaa...biarlah menjadi rahsia kami jer... :)

Ok......sampai lah akhirnya kami di Meriton Apartmnet di Southport. Wahhhhhhh......cantik dan lengkap...apartment untuk kami ada tiga bilik, yer la sesuai lah dengan kami bertujuh ni. 


Ni sewaktu sampai di lobi aparment, muka memasing dah letih......dengan tak cukup tidurnya.



Ini pula master bedroom, lengkap lah dengan tv semua.



Ini pula bilik untuk anak-anak, ada dua bilik yang sama


Ini pula, hall dan dapur serta mesin basuh lengkap dengan mesin pengering, alhamdulillah banyak membantu, di mana setiap malam ibu membasuh baju....




Ok.....nanti sambung lagi ya....mau siap-siap jemput anak balik sekolah.....

posted under |

0 comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Followers


Recent Comments