Cameron Highland - 19-20 September 2014

Assalamualaikum
 
Nampaknya entry tentang Percutian kami ke Gold Coast tu...hold dulu lah...nanti bila ada mood baru catch up balik. Untuk entry kali ni ibu masukkan percutian kami yang tidak di rancang ke Cameron Highland. Kenapa tak dirancang...sebab pagi 19 hb tu bangun tidur, ayah terus cakap..."jom kita pi Cameron highland nak?"....Ibu jawab " Ok jer......"
 
Ayah pun bukak laptop, cari hotel untuk book. Call Tanya... masih ada kosong lagi. So..ibu pun siapkan beg apa yang patut, terus kami pun bertolak.
 
Kami singgah di Perhentian Tapah untuk makan tengah hari.  Kami singgah di kedai "Tu Diaaa Pak Tam". Apa yang kami dapat bagitahu tentang kedai ni ialah...."Lainkali kami tak datang dah sini Pak Tam oiiiiiiii". Tak sedap pun iyer, mahal pun iyerrr...kalau mahal tapi sedap..tidak lah rasa ralat sangat.
 
Kami meneruskan perjalanan ke Cameron Higland dengan mengikut Tapah. Untuk makluman semua...kami sebenarnya belum pernah sampai ke Cameron Highland...kuaangggg kuaanggg kuaaanggg.....hehehehe...nama jer ibu orang Pahang tapi dah 40 tahun hidup, belum pernah sampai sini. Pengalaman naik ke Cameron Highland......phewwwwww.........jalan kecik...berlingkau-lingkau. Balqis cakap " Ayah.....lainkali Balqis tak mau datang sini...jauhhhhh...jalan pusing-pusing".
 
Ok......wahhhhhh, penat nak sampai ke hotel....ok....citer pasal hotel....mulanya ayah cari Hotel Equatorial...tapi tak jumpa....rupa-rupanya sudah di tukar kepada Copthorne Hotel. Ayah tempah Executive Suite untuk menginap di sini, hmmmmm......review kami utk hotel ni, ok tu ok, tapi kami tak berpuas hati dengan keadaan bilik, yang tak di maintain, nampak agak using. InsyaAllah, kalau lainkali pergi sini, kami bercadang untuk menginap di hotel baru betul-betul bertentangan dengan hotel ini....Nova Highlands Resort & Residence. Nampak cantik.......
 
 









posted under |

0 comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home

Followers


Recent Comments